مدیرکل انتقال خون فارس از کاهش ذخائر خون در استان و نیاز فوری به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های O منفی، O مثبت، A مثبت و AB مثبت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 12 November 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر مجید اکبرزاده  با اشاره به قطب پزشکی جنوب کشور بودن استان فارس گفت: از آنجا که فارس در رتبه اول کشور در تصادفات جاده‌ای، رتبه چهارم در تعداد بیماران تالاسمی قرار دارد و وجود بیمارستان پیوند اعضا و بیمارستان‌های تخصصی سرطان نیاز به خون و فرآورده‌های آن در این استان بیش از دیگر نقاط کشور است.
وی افزود: به دلیل نیاز مبرم مراکز درمانی به خون‌های اهدایی و عمر کوتاه فرآورده‌های خونی مردم باید با مراجعه مستمر به مراکز انتقال خون نسبت به اهدای خون اقدام کنند.
مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: هر اهداکننده با صرف حدود ۲۰ دقیقه زمان و اهدا ۴۵۰ سی سی خون میتواند حداقل به نجات جان ۳ بیمار نیازمند به خون کمک کند.
اکبرزاده افزود: نیک اندیشان برای مشارکت در این امر انسان‌دوستانه می‌توانند در شیراز به پایگاه‌های انتقال خون نمازی و آسیاب قوامی و کانکس اهدا خون سیدالشهدا در ورودی شهرک استقلال و همچنین به پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های جهرم، فسا، آباده، لار، لامرد، کازرون و مرودشت مراجعه کنند.
دکتر اکبرزاده افزود: تیم‌های سیار و اتوبوس اهدا خون نیز برای دسترسی بهتر اهداکنندگان در محلات، ادارات و شهرستان‌های اطراف شیراز حضور می‌یابند.

 

 

برچسب ها: کمبود خون ، اهدا خون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار